اعلام شرایط فروش پژو ۵۰۸ در ایران‌خودرو + مشخصات کامل و قیمت

ایران خودرو بزودی Peugeot 508 را به بازار سدان‌های لوکس ایران وارد می‌کند. در غیاب تویوتا کمری، کیا اپتیما و رنو تلیسمان اصلی‌ترین رقیب پژو ۵۰۸ در ایران هستند.

باشگاه سدان‌های خانوادگی نیمه لوکس ایران با اینکه اعضای زیادی دارد اما ازمیان آن‌ها تنها چندنام به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند. در میان این نام‌ها حالا سروصدای عضو جدیدی به گوش می‌رسد؛ عضوی که مثل اکثر تازه‌واردهای ایران، اصالتی فرانسوی دارد: پژو ۵۰۸ بزودی به ایران می‌رسد.

۵۰۸؛ لوکس‌ترین سدان پژو

 

انگار خود پژو هم برای ورود به بازار سدان‌های بزرگ نیمه‌لوکس تردید داشت. از پژو ۶۰۷ بگیرید تا نسخه کوچکتر آن یعنی پژو ۴۰۷ که هیچکدام مدل موفقی برای پژو نبودند. پژو ۶۰۷ کمتر از ۵ سال بعد از ورودش دچار کاهش فروش شد و از آن تاریخ به بعد هرسال کمتر از سال قبلش می‌فروخت تا اینکه در ۲۰۱۰ پژو به عمرش پایان داد.

پژو 607 قبل از 2000 میلادی وارد بازار شد

 پژو ۶۰۷ قبل از ۲۰۰۰ میلادی وارد بازار شد
عرضه پژو 407 از سال 2004 شروع شد.پژو 407 هم سرنوشتی مشابه 607 داشت ولی با این تفاوت که آمدنش بسیار موفق‌تر از 607 ولی رفتنش بسیار بدتر از 607 بود! پژو 407 تنها 2 سال بعد از ورودش با استقبال بازار روبرو شد اما از سال سوم 143% کاهش فروش داشت و نهایتا از آن زمان تا پایان عمرش، یعنی تا 2010، در هیچ سالی با افزایش فروش مواجه نشد.

 عرضه پژو ۴۰۷ از سال ۲۰۰۴ شروع شد.پژو ۴۰۷ هم سرنوشتی مشابه ۶۰۷ داشت ولی با این تفاوت که آمدنش بسیار موفق‌تر از ۶۰۷ ولی رفتنش بسیار بدتر از ۶۰۷ بود! پژو ۴۰۷ تنها ۲ سال بعد از ورودش با استقبال بازار روبرو شد اما از سال سوم ۱۴۳% کاهش فروش داشت و نهایتا از آن زمان تا پایان عمرش، یعنی تا ۲۰۱۰، در هیچ سالی با افزایش فروش مواجه نشد.
پژو 408 محصول سال 2010 است و از 2014 نیز نسل دوم آن به بازار آمد. (تصویر متعلق به نسل اول است). تجربه ناموفق 607 و 407 ، پژو را محافظه‌کارتر از قبل کرد. می‌پرسید چرا؟ چون مدل 408 را به بازار فرستاد؛ پژو 408 درست بعد از توقف تولید 407 به بازار آمد و با توجه به نامش همه تصور کردند جانشین 407 است ولی چنین نبود؛ پژو 408 در حقیقت نسخه سدان را برای هاچ‌بک 308 داشت و هردو از یک پلتفرم بهره می‌بردند. دلیل دوم آن به بازار بسیار محدود 408 برمی‌گردد؛ پژو هیچگاه 408 را به بازار رقابتی اروپای غربی نفرستاد ولی در عوض 3 خط تولید برای آن در آسیا زد!

 پژو ۴۰۸ محصول سال ۲۰۱۰ است و از ۲۰۱۴ نیز نسل دوم آن به بازار آمد. (تصویر متعلق به نسل اول است). تجربه ناموفق ۶۰۷ و ۴۰۷ ، پژو را محافظه‌کارتر از قبل کرد. می‌پرسید چرا؟ چون مدل ۴۰۸ را به بازار فرستاد؛ پژو ۴۰۸ درست بعد از توقف تولید ۴۰۷ به بازار آمد و با توجه به نامش همه تصور کردند جانشین ۴۰۷ است ولی چنین نبود؛ پژو ۴۰۸ در حقیقت نسخه سدان را برای هاچ‌بک ۳۰۸ داشت و هردو از یک پلتفرم بهره می‌بردند. دلیل دوم آن به بازار بسیار محدود ۴۰۸ برمی‌گردد؛ پژو هیچگاه ۴۰۸ را به بازار رقابتی اروپای غربی نفرستاد ولی در عوض ۳ خط تولید برای آن در آسیا زد!
متولد ۲۰۱۱ ؛ به روزشده برای ۲۰۱۵

 

یکسال بعد از شروع تولید ۴۰۸ در چین، خبر تولید پژو ۵۰۸ در همه رسانه‌های اروپایی پیچید. می‌دانید چرا؟ چون در نامش عدد ۵ داشت! تاقبل از آمدن ۵۰۸ اروپایی‌ها حدود دو دهه بود هیچ پژویی ندیده بودند که نامش با عدد ۵ شروع شود. بعد از رونمایی ۵۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ این فرانسوی از ابتدای ۲۰۱۱ تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام ۵۰۸SW و سال ۲۰۱۳ نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام ۵۰۸RXH تولید شد.

اما ۵۰۸ در راه ایران، محصول ۲۰۱۴ است. پژو در اواخر ۲۰۱۴ اولین فیس‌لیفت ۵۰۸ را معرفی کرد؛ تولید این فیس‌لیفت از سپتامبر ۲۰۱۴ در فرانسه و سپس از ژانویه ۲۰۱۵ در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس‌لیفت یکسان‌سازی ظاهر ۵۰۸ با مدل‌های جدید دیگرش مانند ۱۰۸ و ۳۰۸ بود.

 

مهم‌ترین ویژگی‌ ۵۰۸ فیس‌لیفت در تغییر جلوپنجره و چراغ‌ها، استفاده از دی‌لایت و همچنین سپرها و رینگ‌های جدید خلاصه می‌شد. در این فیس‌لیفت اکثر جزئیات کابین دست‌نخورده باقی ماند و پژو فقط صفحه کیلومتر و بخش‌هایی از کنسول وسط آن را مجددا طراحی کرد.

از آنجایی که ۵۰۸ پرچمدار سدان‌های پژو بود، فرانسوی‌ها برای فیس‌لیفت آن سطح امکاناتش را بالاتر بردند؛ چیزهایی مثل مانیتور ۷ اینچی لمسی با امکان اتصال به اپلیکیشن‌های Peugeot Connect ، تهویه اتومات چهارگانه، سیستم صوتی JBL ، دوربین عقب و هشداردهنده نقطه کور ازجمله امکاناتی هستند که تاقبل از فیس‌لیفت ۲۰۱۵ در دسترس مشتریان پژو ۵۰۸ قرار نداشت.

رکورددار فروش خارجی پژو

 

مجموع فروش جهانی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۵ از مرز ۳۷۰ هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت بازار چین، که از ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین بازار ۵۰۸ است، بیش از ۳۶% مجموع تولید ۵۰۸ را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است. به عبارت دیگر ۵۰۸ نخستین محصول پژوست که فروش خارجی‌اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.

۵۰۸ در ایران چه امکاناتی دارد؟

 

۵۰۸ قرار است با تیپ GT Line وارد بازار ایران شود. این تیپ ویژگی‌های زیر را به صورت استاندارد دارد:

  • نقطه کور / دوربین عقب
  • خروجی دوبل اگزوز / جلوپنجره کرومی
  • سانروف برقی / ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
  • آینه تاشو برقی با گرمکن / آینه عقب الکتروکرومیک
  • مانیتور ۷ اینچی لمسی / بلوتوث / ۸ اسپیکر / هدآپ رنگی
  • سنسور باران / سنسور باد تایر / سنسور پارک جلو و عقب
  • ۶ ایربگ / ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / ترمز پارک
  • کنترل پایداری / کنترل کشش / کمکی حرکت در شیب / کروز کنترل
  • فرمان الکتروهیدرولیکی / روکش چرم فرمان / پدال شیفتر / تنظیم ۴ حالته فرمان
  • چراغ‌های تمام LED جلو / دی‌لایت / اتولایت / چرخش چراغ در پیچ / مه‌شکن LED جلو
  • تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه / تنظیم برقی گودی کمر / روکش چرم کلاسیک ناپا برای صندلی‌ها / گرمکن صندلی‌های جلو
ضعیف‌تر از همه!

 

بعد از فیس‌لیفت، پژو ۵۰۸ به دو پیشرانه جدید مجهز شد؛ یکی انجین بنزینی ۱٫۶ لیتری THP165 و دیگری انجین ۲٫۰ لیتری دیزلی BlueHDi180. صرف‌نظر از انجین‌های دیزلی، پژو ۴ انجین بنزینی هم برای ۵۰۸ درنظر گرفته است ولی از آنجایی که هم در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو تهران (اسفند ۹۴) و هم در نمایشگاه مشهد، پژو ۵۰۸ با انجین ۱٫۶ لیتری در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشته شده بود، پس قطعا این فرانسوی دیفرانسیل جلو با همین پیشرانه راهی ایران می‌شود.

  ۵۰۸ Talisman Sonata LF Optima JF Camry
 
انجین ۱٫۶L-Turbo ۱٫۶L-Turbo ۲٫۴L ۲٫۴L ۲٫۵L
 
قدرت ۱۶۳hp ۱۹۰hp ۱۸۵hp ۱۸۵hp ۱۸۱hp
گشتاور ۲۴۰nm ۲۶۰nm ۲۴۱nm ۲۴۱nm ۲۳۵nm
گیربکس ۶ اتومات ۷ دوکلاچه ۶ اتومات ۶ اتومات ۶ اتومات
 
فاصله محوری ۲٫۸۱m ۲٫۸۱m ۲٫۸۰m ۲٫۸۰m ۲٫۷۷m
حجم باک ۷۰L ۵۱L ۷۰L ۷۰L ۷۰L
حجم صندوق ۴۷۵L ۶۰۸L ۴۶۲L ۵۱۰L ۴۳۶L
 
سرعت ۲۱۰km/h ۲۳۷km/h ۲۱۰km/h ۲۲۰km/h
مصرف شهری ۹٫۸L ۷٫۵L ۱۲٫۱L ۹٫۴L ۹٫۴L
مصرف جاده‌ای ۵٫۲L ۴٫۶L ۶٫۳L ۶٫۳L ۶٫۷L
مصرف ترکیبی ۶٫۹L ۵٫۶L ۸٫۳L ۷٫۸L ۸٫۴L
 
قیمت نمایندگی ۱۸۰ تا ۲۰۰ (احتمالی) ۱۸۹٫۹ ۱۸۹٫۵ ۱۸۷٫۳
پژو ۵۰۸ ؛ اولین وارداتی ایکاپ

 

در اواسط زمستان امسال و همزمان با شروع تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران، ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) قصد واردات ۵۰۸ فیس‌لیفت را دارد. به دلیل قیمت بالایی که ۵۰۸ در ایران خواهد داشت، تولید آن برای ایکاپ، ریسک خطرناکی است و به همین دلیل ایکاپ قصد واردات آن را دارد تا استقبال مشتریان ایرانی را بسنجند.

 
آغاز ثبت‌نام پژو ۵۰۸ و اعلام قیمت رسمی

 

ساعاتی پیش ایران‌خودرو در یک اعلامیه رسمی نحوه ثبت‌نام و خرید ۵۰۸ را اعلام کرد. طبق این اعلامیه، پس از پژو ۲۰۰۸، دومین محصول ایکاپ از امروز ۱۷ تیر ماه  به صورت وارداتی و مدل سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. قیمت قطعی پژو ۵۰۸ جی تی لاین ایران خودرو ۱۷۹ میلیون تومان است که به صورت محدود و تحویل ۱۰ روزه به مشتریان فروخته خواهد شد. پژو ۵۰۸ در ایران در سه رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی ثبت سفارش خواهد شد.

ویدیو :